Naučnici su ispitivali 11.000 galaksija u našem “komšiluku” i otkrili da se gasovi u ovoj oblasti, “krvotok” formiranja novih zvijezda, iz nekog razloga gube.

U istraživanju, objavljenom 17. januara, naučnici zaključuju da gasove “gutaju” veliki “oblaci” tamne materije koji okružuju ove galaksije.

Studija objavljena u stručnom časopisu “Monthly Notices of the Royal Astronomical Society” zasnovana je na podacima dobijenim iz Međunarodnog centra za radio-astronomska istraživanja (ICRAR)u Australiji.

Kad se u galaksijama ne nalazi dovoljno gasa, one ne mogu da stvaraju nove zvijezde.

“Gasovi diktiraju život galaksije, jer se postojeće zvijezde hlade i stare. Ako uklonite glavno gorivo za stvaranje novih zvijezda, vi ubijate galaksiju i pretvarate je u mrtav objekat”, kaže astronom Tobi Braun, vođa ove studije.

On je uporedio ovaj brzi proces sa još jednim načinom na koji izumiru galaksije, a koji je poznat kao gušenje.

“Do gušenja dolazi kada se gasovi potroše na formiranje novih zvijezda i to prije nego što uspiju da se nadoknade. Tako galaksija sama sebe lišava novog života”, kaže Braun dodajući da je razlika u tome što je ovo sporiji proces.

Podijelite ovaj članak