Hipoteza bi mogla riješiti enigma različitog sastava Mjesečeve kore i upućuje na mogućnost da je Zemljin satelit zaista nastao poslije razornog sudara dva nebeska tijela.

Otkriće se nadovezuje na već postojeću i prihvaćenu teoriju o nastanku Mjeseca prema kojoj je on i nastao tako što je planet Teia – koja je bila veličine Marsa – prije četiri i pol milijarde godina, u doba kada se Zemljina kora formirala, “naletjela” na Zemlju . Nova znanstvena teorija tvrdi da su Zemlju nekada pratila dva mjeseca koja su se sastavila i tako formirala satelit kakav danas poznajemo.

Istraživači NASE tvrde, a prenosi američki znanstveni časopis “Priroda”, da su debela kora i visoravni koje se nalaze na jednoj strani Mjeseca u stvari tragovi drugog mjeseca koji se nekada nalazio u Zemljinoj orbiti.

Ovo otkriće moglo bi riješiti dilemu oko koje znanstvenici desetljećima lupaju glavu i biti kockica koja nedostaje u objašnjenju zašto se prednja i stražnja strana Mjeseca drastično razlikuju. Naime, prednja strana, bliža nama je ravna ploča prošarana velikim tamnim krugovima, dok se na suprotnij nalaze masivne i velike planine.

Poslije svemirskog sudara

Također, sama kora Zemljinog satelita je sa suprotne strane mnogo deblja što je znanstvenike navelo na tezu da su se dva nebeska tijela jednostavno spojila poslije svemirskog “sudara” i stvorila novo nebesko tijelo.

Tezu da je naša planeta imala nekada dva pratioca potvrdila je i kompjuterska simulacija, a vođe projekta – Erik Asphaug i Martin Juci, znanstvenici Sveučilišta Santa Cruz Kaliforniji – tvrde da su planine s one strane prirodnog satelita u stvari samo čvrsti ostaci i posljedica sudara koji se dogodio u ranoj povijesti Sunčevog sustava.

Ovo otkriće se samo nadovezuje da već postojeću i prihvaćenu teoriju o nastanku Mjeseca prema kojoj je on i nastao tako što je planet Teia koja je bila veličine Marsa “naletjela” na Zemlju u doba kada se Zemljina kora formirala, prije četiri i pol milijarde godina. Taj razorni udarac je izazvao oslobađanje kamene prašine, a jedan dio ovih komada našao se u Zemljinoj orbiti i formirao Mjesec.

Ova teorija prihvaćena je na međunardodnom skupu znanstvenika na Havajima čija je tema bila porijeklo Mjeseca. Na tom sastanku, hipoteza o ogromnom udaru je iskrsla kao vodeća, što je ostalo prihvaćeno do danas, a sama teorija nije oborena ni nakon 25 godina svakodnevnih preispitivanja.

Iako je za sada hipoteza o dva Mjeseca na razini znanstvene pretpostavke koju tek treba potvrditi ili oboriti znanstvenici vjeruju da ona može objasniti do sada nepoznate činjenice. – Iako nema još čvrst znanstveni dokaz da se sudar dva Mjeseca zaista i dogodio, nova teorija bi mogla objasniti enigmu koja se tiče različitog sastava Mjesečeve kore, što upućuje na mogućnost da je zaista nastao od dva nebeska tijela, izjavila je znanstvenica Sara Madison iz Sveučilišta Svinburn u Melbourneu.