Astronomija

Astronomi uočili novu vrstu eksplozije na površini Sunca

Sune

Astronomi su uočili magnetnu eksploziju na Sunčevoj površini kakvu nikada prije nisu vidjeli. Iako su teoriju o ovakvim eksplozijama razvili prije 15 godina, tek sada su je uspjeli direktno posmatrati uz NASA-in Opservatorij solarne dinamike.

Otkrića o eksploziji objavljena su ove sedmice u magazinu “Astrophysical Journal”.

Naime, ono čemu su astronomi svjedočili je rezultat erupcije na površini Sunca koja eruptivni materijal izbacuje u sunčevu koronu ili gornju atmosferu.

Ovaj eruptivni materijal poznat je kao prominencija. Materijal se potom vraća nazad prema Suncu, ali se sudara s linijama magnetskog polja i tako dolazi do neviđene magnetne eksplozije, piše “B92“.

Razumijevanje ovog fenomena moglo bi pomoći naučnicima da saznaju puno više o Sunčevoj atmosferi, kao i predvide svemirsko vrijeme. To novo ponašanje nazvano je prisilnom vezom.

Podsjećamo, godinama naučnici pokušavaju shvatiti zašto je sunčeva korona milionima stepeni toplija od samog Sunca. Upravo to istražuje NASA-ina solarna sonda Parker koja proteklih dana kruži oko Sunca.