Astronomija

Na Mars će prvo kročiti žena

Prvi astronaut koji će stupiti na Mars biće ženskog pola, najavljuje DŽim Bridenštajn, šef američke svemirske agencije /Nasa/.

Kako prenose američki mediji, on je otkrio da će “žena, vjerovatno, biti prvi čovjek na Marsu”.

Šef Nase nije imenovao nikoga posebno, ali je istakao da žene prednjače na listi u planovima agencije na području budućih svemirskih istraživanja, javlja “Srna”.

Bridenštajn otkriva i da će žene biti uključene u narednu misiju Nase na Mjesec.

Nasa je već najavila da će krajem marta biti održana prva šetnja svemirom samo za žene.

Astronauti En Meklejn i Kristina Koh predvodiće šetnju sa Međunarodne svemirske stanice, a šefovi u kontrole leta na Zemlji biće Kristen Fekol.

Prvo razgledanje svemirskih prostranstava isključivo ženske posade trajaće oko sedam časova.

Nasa podsjeća da se 1978. godine prvih šest žena pridružilo njenom astronautskom timu, a danas one čine 34 odsto aktivnih astronauta.

Prvi astronaut koji je kročio na Mjesec bio je muškog pola – Nil Armstrong, pa će sada žene dobiti tu priliku na Marsu, navode američki mediji.