Astronomija

Veliki asteroid zabrinuo javnost, oglasili se NASA

Asteroid, veći od bilo kog dosad izgrađenog nebodera, kreće se prema Zemlji i, prema predviđanjima, pored naše planete će proći 4. februara na udaljenosti od oko 4,2 miliona kilometara.

Kada bi kojim slučajem udario u nju, naučnici smatraju da bi usljedila – decenija hladnoće i mraka. Asteroid pod nazivom 2002 AJ129 otkriven je još 15. januara 2002. u okviru projekta praćenja asteroida koji prolaze blizu Zemlje, pod pokroviteljstvom NASA-e, navodi portal phys.org.

Iako je ovaj asteroid kategorisan kao “potencijalno opasan asteroid” (PHA), ne postoji opasnost da se će sudariti s našon planetom u doglednoj budućnosti, ističe portal.

“Pratimo ovaj asteroid više od 14 godina i prezicno poznajemo njegovu orbitu. Naši proračuni pokazuju da asteroid 2002 AJ129 nema nikakve šanse da se sudari sa Zemljom 4. februara, niti bilo kada u narednih 100 godina”, kaže Pol Čodas, direktor Centra za proučavanje objekata u blizini Zemlje pri NASA-i.

Pojedini mediji, među kojima je britanski “Dejli mejl”, objavili su alarmantne tekstove o “brzom i opasnom asteroridu” s fotografijama na kojima se vidi kako ogroman asteroid hrli pravo ka Hajd parku, uz naslov “Sudnji dan?”.

Zato ne čudi što je jedan zabrinuti građanin poslao NASA link za medijske navode da je asteroid na putu da udari u našu planetu, s pitanjem zašto američka kosmička agencija ne govori o tome, navodi “Vašington post”.

NASA je, napominje američki list, izvela 2016. godine simulaciju sa Federalnom agencijom za upravljanje vanrednim situacijama, a u vezi sa zamišljenim posljedicama eventualnog sudara asteroida sa Zemljom.

Ta vježba je podrazumjevala masovnu evakuaciju Los Anđelesa, ali je tada razmatrano i “kako se izboriti sa glasinama i lažnim informacijama koje bi se mogle pojaviti u godinama uoči pretpostavljenog udara”. Srećom, nije poznato da takav asteroid postoji, zaključuje američki list.

Izvor: B92