• Naslovna
  • Tech
  • Nauka
  • Odlazak u svemir mu je promijenio DNK: Više nije isti kao brat blizanac
Nauka

Odlazak u svemir mu je promijenio DNK: Više nije isti kao brat blizanac

Više ne moram Marka zvati identičnim blizancem, napisao je u šali Scott Kelly nakon što je otkrio da se njegova DNK promijenila za 7 posto nakon godine dana u svemiru.

Astronauti Mark i Scott Kelly bili su potpuno identični u trenutku kad je Scott otišao na jednogodišnju misiju u svemir, međutim sada se oni razlikuju i na genetskoj razini. Novi rezultati studije na blizancima astronautima pokazuju da je 7 posto Scottovih gena ostalo promijenjeno i dvije godine nakon što se vratio na Zemlju.

Znanstvenici su u studiji proučavali sve što se događa s Kellyjem prije misije, tijekom misije na Međunarodnoj svemirskoj postaji, ali i po povratku. U svemu su imali i odličan uzorak za usporedbu jer je njegov brat blizanac Mark ostao na Zemlji tijekom ove misije.

Kelly je na Twitteru objavio kako do ovog tjedna nije znao za nove rezultate, koji uz manje razlike potvrđuju i prvu analizu studije. – Šta? Moja DNK se promijenila za 7 posto! Ko bi rekao? – napisao je Kelly koji je dodao u šali kako više ne mora Marka zvati identičnim blizancem.

NASA navodi kako je 340 dana u orbiti aktiviralo ono što nazivaju “svemirskim genima”. Kako opisuju, stres svemirskog putovanja može uzrokovati promjene u biološkom putu stanica i te radnje mogu aktivirati stvaranje novih molekula, poput masnoća ili porteina, raspadanje stanica ili uključiti i isključiti gene koji mogu promijeniti funkcije stanica. Znanstvenici kažu kako su dugotrajne promjene kod Kellyja povezane s imunološkim sustavom, ispravljanjem DNK, formiranjem kostiju, hipoksijom i hiperkapnijom, prenosi CNN.

Izvor: 24sata.hr