Nauka

Pronađeni 170 milijuna godina stari otisci dinosaura

Znanstvenici sa Sveučilišta u Edinburghu kažu da je otkriće važno jer se radi o nalazu iz srednje jure, geološkog razdoblja koje je ponudilo iznimno malo arheoloških nalazišta u cijelom svijetu.

Znanstvenici su na sjeveru Škotske otkrili nekoliko desetaka tragova dinosaura, starih oko 170 milijuna godina. Otiske na otoku Skye ostavili su i po dva metra visoki sauropodi te jednako veliki teropodi, koji su stariji rođaci T.rexa. Znanstvenici sa Sveučilišta u Edinburghu kažu da se radi o globalno važnom otkriću jer se radi o nalazu iz srednje jure, geološkog razdoblja koje je ponudilo iznimno malo arheoloških nalazišta u cijelom svijetu.

Tragove stopala otkrili su u plitkoj uvali, a oni će im pomoći upotpuniti sliku evolucije dinosaura. Za većinu tragova zaslužni su sauropodi, a mjerenja i analizu otežavala je plima. – Ovo je drugo otkriće tragova sauropoda na otoku Skye. Pronašli smo ih na stijenama koje su starije od prethodnog otkrića u Duntulmu, što ukazuje da su sauropodi u ovom dijelu svijeta bili prisutni puno dulje nego što se ranije znalo – rekla je voditeljica studije Paige dePolo u priopćenju. Dodaje kako je ovo i novi dio slagalice koja će pokazati kakvi su dinosauri bili na ovom području.

Steve Brusatte sa Škole geoznanosti Sveučilišta u Edinburghu koji je vodio istraživanja na terenu rekao je kako svako novo istraživanje otkriva nove tragove iz vremena kad je Škotska bila puno toplija, a dinosauri su bili na početku svog puta prema globalnoj dominaciji.

Izvor: 24sata.hr