Nauka

Svjetski naučnici dokazali da ne postoji “gej gen”

FOTO: Sky News

Svjetski stručnjaci su u proteklom periodu radili velika istraživanja koja su obuhvatila oko pola miliona ljudi kako bi pokazali da ne postoji “gej gen”. Skupocjenu i jako zahtjevnu analizu je prenio časopis Nauka (Science), a kako stručnjaci navode istraživanja su urađena na osnovu podataka biobanke Ujedninjenog Kraljevstva i biotehnološke kompanije 23endMi, piše “Avaz“.

Varijacije gena jesu povezane sa istopolnim vezama, međutim geni su ti koji su uticali na najviše 25 posto ponašanja gej osoba, pojašnjavaju stručnjaci u svojim analizama.

Iz nevladine organizacije za praćenje medija koji izveštavaju o LGBT osobama, poznata kao “GLAAD” saopšteno je da studija potvrđuje da „ne postoji jasan dokaz da priroda ili odgoj utiču na ponašanje gej muškaraca ili lezbejki”.

Istraživači su skenirali genome, dakle čitav genetski sastav od 409.000 ljudi koji učestvuju u projektu biobanke Velike Britanije, kao i 68.500 osoba koji su registrovani pri kompaniji 23andMe. Učesnicima je postavljano pitanje da li imaju isključivo istopolne partnere ili su imali veze i sa suprotnim polom” – kazali su stručnjaci koji su učestvovali u analizi.

S druge strane, naučnici sa Harvarda i MIT-a zaključili su da genetika može da ima uticaj na osam do 25 posto stvari kada su u pitanju istopolna partnerstva u celokupnoj populaciji.

Otkrili su pet specifičnih genetičkih varijanti koje su povezane sa ponašanjem gej osoba. S tim da je jedna povezana sa biološkim čulom mirisa, dok su druge povezane sa seksualnim hormonima. Ali zajedno su činile manje od jedan posto ponašanja gej osoba” – navode stručnjaci sa Harvarda.

Fah Satirapongsasuti, naučnik koji je učestvovao u analiziranju zaključio je da su genetičke varijacije prirodne.

To je prirodan i normalan dio genetičkih varijacija u našoj vrsti i zato ih ne bi trebalo “liječiti”. To nije ni u čijem interesu” – kazao je Satirapongsasuti.

>>> PRATITE NAS! DRUŠTVENI SMO! FACEBOOK ili PREUZMI FRESHPRESS APP <<< ________________________________________________________________________________________