Fresh Press portal
Nezavisni informatvni portal

Helsinški odbor Srbije traži odgovornost Marića i TV Happy zbog govora mržnje

Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji zahtijeva od Savjeta Regulatornog tijela za elektronske medije da reaguje povodom izjava urednika Televizije Happy Milomira Marića i režisera Predraga Antonijevića o logorima u okolini Prijedora, izrečenih u emisiji „Dobro jutro Srbijo“, emitovanoj 22. februara 2021. godine na TV Happy.

Marić je u emisiji izgovorio da je „od izbijanja rata u Bosni i otkrivanja logora u okolini Prijedora cjelokupna svjetska propaganda htjela da dokaže da su se pojavili nacisti novog doba i da su to Srbi“, a Antonijević uzvratio: „Tako je“. Za „čovjeka iza žice“ sa čuvene fotografije britanskih novinara iz 1992. godine, Antonijević je rekao da je „mršav jer boluje od tuberkuloze“, na šta je Marić odgovorio da su ga „izveli, nahranili i onda vodili po cirkusima“. „To je bio sabirni logor da se sklone, da ih neko ne ubije. Oni su njega poslije nahranili, odveli su onog mršavog, prikazivali su ga u cirkusu u Evropi. Eto, to je njihova propaganda“, rekao je Marić.

Helsinški odbor Srbije podsjeća da je Haški tribunal utvrdio činjenice da su srpske snage 30. aprila 1992. godine “preuzele kontrolu nad opštinom Prijedor, nakon čega je na hiljade nesrpskih civila, bosanskih Muslimana i Hrvata, zatočeno u logorima Omarska, Keraterm i Trnopolje”.

Uspostavljanje ovih logora bilo je posljedica namerne diskriminacije i progona nesrpskog stanovništva i dio plana da se oni koji nisu Srbi proteraju iz opštine Prijedor. Težina i monstruoznost zločina koji su počinjeni u opštini Prijedor tokom 1992. godine podstakli su osnivanje posebnog međunarodnog krivičnog suda. Haški tribunal je zbog progona na političkoj, rasnoj i vjerskoj osnovi, ubistava, mučenja i okrutnog postupanja prema zatočenicima logora Omarska, Keraterm i Trnopolje osudio 11 osoba. Među njima su lokalni političari, policajci, te upravnici, komandanti i stražari u logorima”, navode iz Helsinškog odbora Srbije. Halsinški odbor je ukazao i “da su urednik TV Happy i njegov gost izrekli laži na televiziji sa nacionalnom frekvencijom”.

“Narušen je osnovni medijski princip, ali i zakonska obaveza koja se odnosi na istinito i objetkivno informisanje javnosti. Ovakvim izjavama, TV Happy, Marić i Antonijević, krše osnovna ljudska prava, vrijeđaju dostojanstvo žrtava i dovode u zabludu građane Srbije, propagirajući lažne informacije koje mogu dodatno da prodube jaz između različitih etničkih zajednica u Srbiji i na prostoru bivše Jugoslavije”, naveli su iz Helsinškog odbora Srbije, te zaključili:

“Upozoravamo da se na ove izjave mora brzo reagovati s obzirom na uticaj koji u javnosti imaju oni koji su ih izrekli. Osudom ovakvih izjava, sprečava se širenje laži o ratovima u bivšoj Jugoslaviji i žrtvama logora i genocida. Negiranje zločina nad Bošnjacima tokom rata 1992-1995 je nastavak ratne propagande koja je imala za cilj dehumanizaciju žrtava i sticanje podrške javnosti za najstrašnije zločine. O tome svjedoče brojni lokalni i međunarodni ekspertski izvještaji i utvrđene činjenice”.

Osim Helsinškog odbora, uz pomoć ugledne advokatske kuće u Srbiji, i prijedorski logoraši su, također, podnijeli prijavu protiv Marićeve televizijske kuće.

Komentari
Učitavanje...

Koristimo tehnologiju kolačića kako bismo vam ponudili bolju uslugu internetske stranice prilagođenu vama. Podaci pohranjeni preko kolačića koji se koriste na internetskim stranicama Društva nikad ne pokazuju osobne detalje iz kojih se može utvrditi identitet pojedinca. Prihvati Čitaj više